Nieuwigheidjes bij de vrouwen: Vollering tekent contract met Nike, Vuelta introduceert plaszone Wielrennen
Wielrennen

Nieuwigheidjes bij de vrouwen: Vollering tekent contract met Nike, Vuelta introduceert plaszone

Nieuwigheidjes bij de vrouwen: Vollering tekent contract met Nike, Vuelta introduceert plaszone

Nieuwigheidjes in het vrouwenwielrennen! Om te beginnen: Demi Vollering heeft een persoonlijk contract getekend bij sportmerk Nike, al kan ook het tweede puntje gekoppeld worden aan Vollering...

Laten we beginnen met die sponsordeal met Nike. De Nederlands kampioene maakte het nieuws bekend op Instagram. 'Met de steun van Nike zal ik de dromen en doelen die ik mij voor de komende jaren heb gesteld nastreven', zo viel er te lezen.

Vollering wil samen met Nike mensen inspireren

'Ik ben me tevens bewust van mijn rol binnen het vrouwenwielrennen en de vrouwensport in het algemeen', vertelde de Zuid-Hollandse ook nog in het bericht. 'Dat biedt tegelijkertijd ook kansen. Samen met Nike kan ik gemeenschappelijke doelen bereiken en mijn boodschap effectief uitdragen. We willen mensen inspireren om in beweging te komen. Samen maken we die droom waar', klonk het ambitieus.

Dat Vollering zich op deze specifieke manier uitlaat - we hebben het dan vooral over haar bewustzijn rondom de rol die ze vertegenwoordigt binnen de sport - komt niet geheel als een verrassing. In 2023, kort nadat ze officieel winnares van de Tour de France Femmes was, deed ze al een oproep richting de jeugd. 'Ik vind het heel belangrijk dat kinderen gewoon veel naar buiten gaan. Een keertje gaan sporten, een keertje bewegen. Dat is zó belangrijk, zeker op jonge leeftijd', vertelde ze toen al.

Lees verder onder het bericht!

Plaszone in de buurt van Vuelta-bevoorradingszone

Dan het tweede puntje. Vorig jaar was er in La Vuelta Femenina, de Spaanse rittenkoers die op moment van schrijven ook volop bezig is, veel discussie omdat Movistar - de ploeg van toenmalig kopvrouw Annemiek van Vleuten - ging versnellen toen Vollering gestopt was om te plassen. Daarmee boekte de Spaanse armada veel tijdwinst. Rennersvakbond CPA heeft daar nu een oplossing voor gevonden: een plaszone.

CPA liet weten dat ze de plaszone introduceren in samenspraak met de organisator van de Vuelta en de rensters zelf. De zone zal normaliter in de buurt van een bevoorradingszone liggen, geschat wordt - als we de doorgaans welingelichte bronnen van Eurosport mogen geloven - na ongeveer veertig kilometer koers. 'Het is nieuw en er is waarschijnlijk nog ruimte voor verbetering, maar we proberen het op deze manier. Het lijkt ons een kwestie van respect tussen de rensters', zou er gesteld zijn.

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties

Meer nieuws